Maandag, 6 februari 2012

Ook vanochtend nog temperaturen rond -18°C in Wirtzfeld…
En ook vandaag weer een open hemel waardoor het opnieuw een zonnige dag belooft te worden.

Ik had een goede week geleden geschreven dat ik vanwege de nieuwe belastingwetgeving mij gedwongen zag om afscheid te nemen van mijn 12 jaar oude bedrijfswagen, een mooie Volvo C70 cabrio met hardtop.

Nadat ik in de afgelopen week enkele geinteresseerden in Wirtzfeld had kunnen ontvangen, die echter nog aarzelden,
en na een week lang gecorrespondeerd te hebben met een volvofan in Spanje, die zich echter niet waagde uit te spreken over een aankoopprijs,
ben ik gisterenochtend naar de auto markt van Bierset getrokken, die pal naast het Luikse vliegveld gelegen is en elke zondag honderden tweedehands auto’s bijeenbrengt en een veelvoud aan kopers.

Normaal gesproken althans.

Vanwege de diepvriestemperaturen waren er echter gisteren amper een vijtig, zestigtal auto’s tot daar gekomen. En daardoor trok mijn schoon oud beestje dus best veel aandacht.

Op de automarkt wemelt het van opkopers van auto’s die naar de oostbloklanden of naar Afrika exporteren.
Maar uiteindelijk heb ik dan een tweedehands autohandelaar uit het Luikse getroffen die de wagen eerst enkele maanden zelf zal gaan gebruiken, en tegen de tijd dat het mooi weer wordt dan met een prima winst zal doorverkopen.

Ik ben tevreden, want ik heb de wagen voor drie maal de prijs kunnen verkopen als wat onze eigenste volvodealer er voor wilde geven bij de inruil op Jochens nieuwe (kleinere) bedrijfswagen…
Teken aan de wand over hoe je je jarenlange garagist mag vertrouwen!

Maar ik ben in ieder geval erg tevreden, omdat ik vandaag naar de DIV in Eupen zal rijden en hun mijn oude nummerplaat zal gaan terugbrengen.

Zodat het eind deze maand gedaan is met de onfatsoenlijke, bizar hoge “voordeel in natura” toeslag die onze politici sinds begin van dit jaar hebben besloten in te voeren op het privegebruik van bedrijfswagens, en dat allemaal om hun teugelloze staatsuitgaven te kunnen blijven bekostigen.

En omdat ik sowieso niet meer veel kilometers per jaar rij, zal mijn volgende bedrijfswagen een gesloten bestelwagentje worden, waarop dan geen voordeel in natura meer betaald zal moeten worden.
Averechts resultaat dus voor vadertje Staat.

Geplaatst in oldtimers, Winter 2011-2012.

6 reacties

  1. Die extra belasting op leasewagens is dan toch een voortreffelijke maatregel van de regering! Ofwel worden “vuile” wagens dus idd vervangen door mileuivriendelijkere wagens en anders moeten de sukkelaars dan deze keer toch niet bijdragen…het zijn laat ons eerlijk wezen, toch de meest vermogende Belgen die over een leasewagen kunnen beschikken.Zij zullen echt niet veel armer worden bij het inleveren van een paar tientallen euro’s!
    Mvg., Ekke

  2. Dacht ik ook, maar als je geen privé wagen hebt mag je toch een gedeelte van uw gesloten bestelwagentje afdragen aan vadertje staat. Ik als alleenstaande zelfstandige die zelfs alleen maar voor mijn werk leefde dag en nacht, heb er genoeg van, moet geen bedrijfswagen meer want stop ermee heb ik tegen de controleurs (2 vrouwen) gezegd, ze lachten eens. Wie werkt wordt gestraft dus werk ik vanaf nu niet meer… 25 jaar zelfstandig maar als ze zo beginnen… nee dank u vadertje staat.
    Ze zijn goed bezig… wie wil er nu nog zelfstandig worden?
    gr.
    Johan uit Deinze

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *