Zondag, 14 Mei 2006 (+Moederdag)

Ook vandaag zal het in Wirtzfeld een beetje koeler blijven dan afgelopen week (in Wirtzfeld max. tot 14° C), maar de regenbuien die gisteren plaatselijk vrij intens waren, zullen in de loop van vandaag afnemen. Maandag zou het dan weer wat warmer kunnen worden en droog blijven. Typisch weer dat het gras doet groeien, ik mag er niet aan denken als ik terug kom!!

Volgens de webcam beelden die ik gisterenavond vanuit Egypte heb bekeken, moet rond 16.09 uur in Wirtzfeld de stroom uitgevallen zijn, waarschijnlijk ten gevolge van een onweer. Omdat tegen 19.00 uur de stroom er wel was, toen Jochen terugkwam van weggeweest, en door de webcams maar tot 18.00 steeds nieuwe beelden naar de server geuploaded worden, kan het dus goed zijn dat de stroomuitval tot na 18.00 heeft geduurd.

Gisteren was het hier in Egypte een stuk warmer, omdat er overdag praktisch geen wind was. Goed voor de duikers en snorkelaars (minder golfslag), maar minder goed voor diegenen die graag aan kite-surfen doen, wat aan de vlakke kust voor de stranden van El Gouna een ondertussen erg geliefde sport is geworden.

Bij ons tweetjes geen sprake van sport, tenzij je mijn ochtend rondje watertrappen en een beetje op en af zwemmen in de pool ook sport wilt noemen. Omdat ik de plaatselijke housekeeping firma gevraagd had het appartement schoon te maken, zouden we daar alleen maar in de weg lopen, en zijn we in de loop van de namiddag naar downtown gegaan, waar Brigitte dan een aantal kaartjes heeft zitten schrijven voor het thuisfront.

Verjaardagskaarten versturen vanuit El Gouna

Daarna zijn we dan met de TokTok naar Buddha Beach gegaan, waar we dus moesten vaststellen dat er geen opwindende taferelen te zien waren van de kite-surfers door het gebrek aan wind.

Terug aangekomen in het appartement dan opnieuw gezwommen in het zwembad en de laatste onrustwekkende nieuwsberichten uit Antwerpen op TV gezien.

’s Avonds dan een bezoekje aan het Chinees Restaurant, waar Brigitte dan gelijktijdig het geheim van de sik van de Farao’s heeft ontrafeld (tenminste mijn versie), toen zij haar moede hoofd liet rusten op een flesje mineraalwater…

Het geheim van de Farao:

Mijn interpretatie van deze foto: “de oude Egyptenaren hadden dus biologisch afbreekbare flessen, en de heersers werden dan als Farao of als Sphynx afgebeeld, het hoofd rustend op een overdimensionele fles uit PET. Waarschijnlijk als reklamefiguur voor Coco Cola of Pepsi Diet.
In de loop der eeuwen werd de fles biologisch afgebouwd, alleen de stop van de fles bleef dan nog over en werd later als sik van de farao’s geduid. Waarmee ik dus hiermee het geheim van de Farao’s heb opgelost.”

Maar niet heus dus…

Maar goed, alle gekheid op een stokje. Brigitte met haar halskraag en ik met mijn kruk geven dus regelmatig aanleiding voor onverwachte gesprekjes met bekenden en onbekenden:
Zaten we samen op een terrasje, toen Dagmar (een duitse kennis van ons) met haar zoontje aan de tafel naast ons kwam zitten. Op haar vraag of onze toestand het gevolg was van een echtelijke twist, kwam Brigitte dus weer met haar reaktie: “hals niet gewassen” waarop Dagmar dan direkt tegen haar zoontje zei: “Zie je… dat gebeurt er met mensen die zich niet wassen…”.
Een gefrustreerde moeder klaarblijkelijk…

Alle moeders een prettige moederdag gewenst, van

Hubert

Meer informatie over El Gouna ook onder
www.elgounatimes.com

Geplaatst in Egypte (El Gouna), Lente 2006.

4 reacties

1. Beste Hubert en Brigitte

Wensen jullie nog een deugdoende vakantie . Wij vertrekken deze nacht naar het “Eiland van de eeuwige Lente” Tenerife om daar van een welverdiende (vinden wij toch wel) vakantie te genieten.
    Zin om te surfen ? Hierbij reeds enkele voorafbeeldingen van onze vakantie slaapstede, want tijdens de dagen zijn wij steeds op pad met een huurwagen.

Op betreffende website kan je foto’s van hotels waar dan ook op onze aardbol bewonderen en tevens “bewertungen” lezen.

Het is een Duitse site, want , ja die kom je ook overal tegen.

Tot na de vakantiestop, want mijn Macske mag niet mee , en een Minimac heb ik “voorlopig” nog niet.

Groeten
    Jos en Suzy Hermans
    Voorlopig Tenerife

2. hoi huub en brigitte,

brigitte je bent niet de enige die verpleegster moet spelen, ton is gister ook gevallen met de fiets, dus ook naar het ziekenhuis in maastricht en verband eromheen niks gebroken dus het zit zeker in de lucht , we zijn met de auto uit waulort gegaan naar huis en gaan morgen weer terug naar de boot. heel veel beterschap gewenst van ons ook voor huub en tot bellens groetjes van tiny en de bubs.

3. Ik had het de voorbij week even heel druk en daardoor heb ik vandaag alles moeten lezen van de voorbije week … Er was heel wat gebeurd !
    Maar humor is bij jou ook nooit ver weg, he … dat is al helend, hoor !
    Nu jij je vrouwtje aan je zijde hebt zal het snel wel beter gaan!
    Zo te zien kunnen jullie vakantie gebruiken, lekker lui in de zon zodat alle kneuzingen en weeen kunnen genezen !!!
    Maar als ik het goed begrijp is Brigitte vrijdag in België vertrokken.
    Wel wij waren van donderdagnacht weer in Atzerath en vrijdag was het mooi weer in de Eifel, met wel veel wind waardoor ik een fenomeen gezien heb dat de plaatselijke bevolking ook nog nooit gezien had.
    Volgens ons allemaal is de lente heel snel op gang gekomen na de lange winter en er waren STUIFMEELONTPLOFFINGEN van de bomen, niet te overzien … enorm. Echt waar, spijtig genoeg heb ik geen best fototoestel (te weinig pixels) want anders had ik het op papier vastgelegd.
    Je kon eigenlijk niet buiten zitten van ’t stuifmeel, de tafel en de stoelen moest ik om ’t uur afwassen … dat is niet overdreven.
    De paarden, naast ons in de wei, hun neus hing vol. ’t Heeft dan ’s avonds wat geregend en daar was ik al blij voor … allergie …
    In de Eifel zien de weiden weer geel van de paardenbloemen en vandaag zijn we nog eens poolshoogte gaan nemen in Rochrath maar daar waren de narcissen allemaal al uitgebloeid, maar de weiden kleurden even geel, van de paardenbloemen … de natuur … zo mooi … op de explosies na, althans.
    Afin, ik ben ondertussen weer thuis en de werkweek kan weer beginnen.
    Genieten jullie daar nog maar wat van het mooie weer. En kom terug nadat de stuifmeelperikelen voorbij zijn … want niemand, zelfs niemand zonder allergie, kan daar tegen blijven kunnen.
    ’t Is ondertussen bedtijd geworden en ik wens jullie … slaapwel!!!
    groetjes,
    Marlies

4. hey,
    zijn er webcams in el gouna waarmee je rechtstreeks beeld hebt van het stadje? zoja hoe raak je erop? ik ken namelijk heel wat mensen daar en heb er al van gehoord maar weet niet hoe of wat