Dinsdag, 7 Augustus 2007

In tegenstelling tot soms heftige regenval aan de Kust en Midden-België hebben wij in het Oosten gisteren tot rond 18.00 uur kunnen genieten van prachtig zomerweer en temperaturen die nog iets hoger gingen als eergisteren: 27.5° C in Wirtzfeld.

Bij ons is ’s avonds slechts een beetje regen gevallen, en dus is het afwachten wat vandaag van de voorspellingen uitkomt: we moeten vandaag met regelmatige buien rekening houden, en deze ochtend begint alvast grijs en zelfs een beetje nevel in de dalen.


Gisterenochtend ben ik nog met Brigitte inkopen wezen doen, en ’s middags heb ik de (niet gratis) hotline van de IKEA klantendienst een half uur aan de lijn gehad, om eens na te vragen waar de vervangstukken blijven die 10 dagen geleden door mij gereklameerd werden. Tot mijn grote verbazing werd lakoniek meegedeeld dat dit nog enkele WEKEN zou duren, omdat de stukken niet per post gestuurd kunnen worden, en de transportdienst weken achterop ligt met de uitlevering van wisselstukken… De enigste mogelijkheid om sneller tot een oplossing te komen zou zijn, om terug naar Hognoul te rijden (80 km van Wirtzfeld) en daar de wisselstukken uit een ander pak te laten halen.

Zogezegd, zo gedaan, ik dus gisterenmiddag terug naar IKEA Luik (Hognoul) en dan eerst bij de klantendienst een nummertje getrokken. 10 minuten gewacht tot ik aan de beurt was. Dan hier het dossiernummer kunnen voorleggen dat de vriendelijke telefoondame mij gegeven had.
Daarop kreeg ik dan een ander nummer waarmee ik bij de Afhaalafdeling kon gaan zitten wachten totdat dat nummer zou opgeroepen worden. Na ca 10 minuten wachten kwam dan een nieuw ledikant pakket. Dat werd ter plaatse opengemaakt, ik kon aanwijzen welke stukken beschadigd waren, en kreeg daarvoor dan de nieuwe stukken tegen inlevering van de oude. Die oude stukken gingen vervolgens terug in dat pakket…
Of ze dat nu aan de volgende klant gaan uitleveren??? Ik durf er niet aan te denken.

Nou ja, eind goed al goed, en thuisgekomen (na 80 km terugweg) heb ik dan in een mum van tijd het bed kunnen opbouwen, en de elektromotoren kunnen uittesten van de verstelbare Lattoflex bodems van het bed.

Gelukkig werkt alles naar wens…


Maar erg tevreden over de service van IKEA ben ik in ieder geval niet. Allemaal wel leuk en aardig dat je daar iets kunt kiezen, kopen en dat direkt kunt meenemen of (tegen duur geld) kunt laten thuisbezorgen, maar als er achteraf blijkt dat iets niet in orde is of ontbreekt, ben je wel aan je lot overgelaten en duurt het toch nog weken voordat je gedepanneerd wordt.

Maar nu kan dit hoofdstuk eindelijk afgesloten kan worden.

Nu nog de slaapkamer eens grondig poetsen voordat de matrassen neergelegd en gordijnen en dekoratie opgehangen kunnen worden.

En dan is het vanavond nog uitkijken naar wat Apple Computer zal aankondigen op de nieuwe MacWorld Expo in USA: er wordt verwacht dat er nieuwe grotere Macintosh computers gelanceerd worden, en volgens Jochen zou er mogelijk een model bijzitten dat in aanmerking komt als multimediaal station dat wij willen gaan gebruiken voor individuele multimedia trainingen.
Ik ben benieuwd.

Vandaag ook kijken of ik naast het kantoorwerk tijd vind om met het volgende projekt te kunnen beginnen: de begaanbare klerenkast in de gang tussen appartement en kantoorgedeelte. Die kleerkast moet multifunktioneel worden: Ofwel is het een kleerkast en de gang kompleet afgesloten met een draaimuur, ofwel is de draaimuur open (als het appartement niet bezet is) en blijft zodoende de verbinding van het appartement binnenshuis mogelijk.
Dat wordt dus nog een hele klus.

Voor mij mag het dus vandaag rustig regenen, ik ben verzorgd met werk binnenshuis…


Geplaatst in Zomer 2007.

2 reacties

  1. ja,ja Hubert, dat noemen ze dan klantvriendelijkheid!!! nog een prettige dag en hier is er zon!!!

    Bij ons voorlopig geen zon te zien!

  2. Familie van mij heeft acht (!!!!) maanden moeten wachten op een spoelbak voor de keuken. Heeft zich tientallen euro’s gekost aan de fantastisch dure “hulp”lijn van IKEA.
    Bij jullie is het blijkbaar nog iets vlugger opgelost, al moest je doorvoor 160 km zelf rijden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *