Stoppen met roken(3)

Ik ben dus nog altijd aan het proberen te stoppen met roken volgens de Rookstopcoach methode.

Waarbij je dus eerst je dagelijkse portie sigaretten week na week vermindert.

Dat lukt dus vrij aardig, ik zit ondertussen op éénderde van mijn vroegere verbruik. De rookstopcoach stuurt elke dag per email een tip, waarvan sommige best interessant zijn:

De tip voor vandaag:

Let op voor de cafeïne

Rokers gebruiken meer cafeïne (in bijvoorbeeld cola, koffie, ice tea of chocolade) dan niet-rokers.

Rokers kunnen cafeïne beter verdragen dan niet-rokers omdat de nicotine van de sigaret een barrière vormt tegen de opname van cafeïne in het lichaam. Maar als je stopt met roken, neemt je lichaam de gewoonlijke dagelijkse hoeveelheid cafeïne wel voor 200 procent op.

Vier tassen koffie per dag geven na de rookstop hetzelfde resultaat als acht tassen. Hartkloppingen en gejaagdheid kunnen daarvan een gevolg zijn. Gebruik daarom de helft minder cafeïne nog voor je stopt met roken. Later kan je weer terug naar je vroegere cafeïneverbruik, als je dat dan nog wil.

Geplaatst in Stoppen met roken, Winter 2007-2008.

Eén reactie

  1. Beste Hubert,

    Wat goed dat je stopt met roken!

    Bij het stoppen kun je best wel wat hulp gebruiken. Helemaal tijdens de ‘moeilijke’ momenten. Gebruik daarom ook een hulpmiddel. Daarmee wordt de kans dat je slaagt een stuk groter.

    Op http://www.stoppenkunjeleren.nl kun je heel eenvoudig, door een paar vragen te beantwoorden, een hulpmiddel kiezen dat het best bij je past.

    De Hulpmiddelenwijzer wordt je gratis aangeboden door STIVORO voor een rookvrije toekomst. Veel succes!

    Groet, Janine de Vries, STIVORO

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *