Donderdag, 17 Juli 2008

Gisteren heb ik dan eindelijk mijn grasmaaier teruggekregen na de reparatie van de motorrem en kabel. En net toen ik ’s middags ermee terugkeerde, begon het natuurlijk in Wirtzfeld te regenen.
Maar dat regenfront trok snel over het land, en na de Tour de France aankomst werd het buiten alweer droog en kon ik het gras tenminste in de hoogste stand kompleet afrijden. Ondanks dat het gras nog nat was.
Nu ziet het grasveld er tenminste een beetje netter uit, want de laatste 2 weken was het danig gegroeid zonder dat ik het had kunnen maaien. Gedeeltelijk zelfs 3 weken, omdat ik (toen de grasmaaier kapot ging) nog niet alles had afgereden. Maar nu worden ook weer enkele molshopen zichtbaar die in de tussentijd weer nieuw zijn ontstaan. We zijn de beesten dus nog niet kwijt!

O ja, en de politici zijn er ook nog niet uit.
Belgie beleeft (volgens de media) beslissende tijden.
Benieuwd of en hoe de koning er in zal slagen ons land bijeen te kitten.

Iedereen naar Brussel op de Nationale Feestdag aanstaande Maandag 21 Juli?

Zogezegd als eerbetoon aan “ons” België en als dreun voor de kop van de heren politici?

Iets anders
Gisteren een heel interessant artikel gelezen over een nieuw soort motor, de EngineAir van een australische firma, die met gecomprimeerde lucht werkt. De motor is wel nog niet efficient genoeg voor personenwagens, maar er wordt gewerkt aan het verschijnsel om de warmte (=energie) die bij het samenpersen van de lucht in de (soort Wankel)motor verloren gaat te recupereren. Ook schijnt er al een Franse firma te zijn die volgend jaar, baserend op dat principe, met kleine personenauto’s op de markt wil komen. Zou toch interessant kunnen zijn indien je met FotoVoltaic of een kleine windmolen electriciteit kunt opwekken om een compressor op te laden die dan de tanks van je “compressed-air auto” kan vullen. Zou in ieder geval een erg schone oplossing zijn.

Zie ook Dit Universiteits Artikel

Donderdag is het eerst zwaarbewolkt en vallen er nog buien. In de loop van de dag krijgen we vanuit het westen enkele opklaringen maar er vallen ook nog enkele buien. Maxima van 14 tot 16 graden in de Ardennen, 17 tot 19 graden elders.

Geplaatst in iPhone, Zomer 2008.

Eén reactie

  1. Wat betreft de EngineAir motor waar ik vandaag over schreef: voor lezers die daarin willen investeren; vanaf 1 millioen € kan dat: Zie de nota van de uitvinder die ik vanmorgen in mijn brievenbus vond:

    Thank you for expressing your interest in Engineair. The company is currently receiving an extraordinary number of emails which has created time constraints in responding to your enquiries. We have filed your information and will attend to your request at the appropriate time.
    If you are interested in purchasing any engines, please check the website from time to time, as we will announce when we decide to sell them to the public.

    With respect to those companies who have substantial capabalities and resources, we will try to respond to your email as promptly as possible.
    Please note that our interest is to license the technology for an upfront fee plus royalties on the gross sales of the product. The cost depends on the application and the region.

    The minimum upfront fee is US$1 million.
    For your information regarding the technology…. even at the earliest stage of our development in 2002, our motor proved to be 7 times smaller and 40% more efficient than the best air piston motor on the market. This was shown by the certification testing conducted by Monash University, a well-respected university in Melbourne, Australia.
    One of our independent scientific reports in 2004 stated that our motor is capable of using up to 10 times less air than one of the best air piston motors on the market.

    We have since made extraordinary progress by manipulating the air before it is supplied to the engine as well as the engine itself. In the case of a closed loop system where a fluid is used, little if any energy is needed to convert vapour into liquid as heat has been extracted through the vapour’s expansion in the engine. This is one of our latest discoveries.
    We appreciate your understanding and look forward to doing business with you.

    Kind Regards,
    Angelo Di Pietro
    Managing Director

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *